Lanbide Heziketaren eremuko Nazioartekotzea

Nazioartekotzeko ekintza tokian bertan hasten da, ikasleekin, irakasleekin, ikastetxeekin, enpresekin eta Euskal Autonomia Erkidegoko erakundeekin harremanetan, Nazioartekotzearen Kultura sortzeari begira. Kultura horretan, lankidetza lehenesten da eta, prestakuntza, berrikuntza eta ekintzailetzan bezala, nazioartekotzeko sistema integratu batez hitz egin nahi dugu.

Gero, Europako maila dago, gu bezala, haien jarduera hobetzeko ezagutza sortu eta atzeman nahiez LHren eremuan lankidetzan aritu eta proiektuak egiteko interesa duten inguruko nazioekin.

Bukatzeko, ekintza hori mundu osora hedatzen da, Amerika, Asia edo Afrikako hirugarren herrialdeetara, hemen sortutako ezagutza eta esperientziak hara helarazteko.

Garapena

Nazioartekotzeko Kultura hoberentzeko, aurreko urteetako esperientzian oinarrituz, aurrera egiten ari gara Bide Orriko hasierako fase batetik, hizkuntza (LH eleanitzean) eta kultura arteko gaitasunak zein gaitasun espezifikoak lantzen dituena (gaia, kudeaketa, komunikazioa), oinarrizko fase batera, ikasle-irakasleen atzerriko erakundeekiko mugikortasunak, kontaktuak eta bisitak kudeatzen dituena.

Era horretan, fase aurreratura helduko gara: Europako proiektuetako parte-hartzea eta koordinazioa, Erasmus+ Programaren estalpean. Bertan, LHko hainbat arlotan ezagutza sortzeko ekarpenak egingo ditugu: gaitasuna, sormena, LH Duala, berrikuntza, etab. Bukatzeko, aditu-fasera helduko gara eta, hor, profesional legez arituko gara proposamenak lantzen eta proiektuak kudeatzen, konferentzietan eta tailerretan hizlari aritzen, baita hemengo, Europako zein munduko nazioartekotzearen hezitzaile eta aholkulari gisa ere.

Azken helburua, beraz, izango litzateke ideiak, iradokizunak, ekimenak sortzen erreferente bihurtzea, bikaintasunaren erakunde bihur gaitezen, eraldaketen protagonista, LH hobetuko duten aldaketak eta proposamenak sortzen baititugu, eta gauzak egin egiten baitugu.

Euskadiko Lanbide Heziketako Nazioartekotze Sistema

1 -

Ikasleen Erasmus+ Mugikortasunak

Programa horren bidez, 12 astez, goi-mailako zikloetako ikasleek (KA103 bekak) eta erdi-mailakoek (KA102 bekak) Europan egin ditzakete praktikak. Ikasleentzako Europako praktiken programa oinarrizko lanbide-heziketara zabaldu da.

Global Training Bekak

Ikaslanek (Euskadiko Lanbide Heziketako Institutu Publikoen Elkartea) eta AFMk (Makina Erremintako Fabrikatzaileen Elkartea) 60 beka kudeatu ditu 30 urtez beheko ikasleek aukera izan dezaten, Goi Mailako LH edo lizentziatura eta ingelesezko B2 edo C1 badute, dagokionean hainbat herrialdetako enpresetan 6-9 hilabetez lanean aritzeko: AEB, Txina, Argentina, Txile, Mexiko, India, baita Europako hainbat herrialdetan ere, adibidez, Italia, Alemania edo Portugal.

Irakasleen Erasmus+ Mugikortasunak

Tknikaren Nazioartekotze Arloan, Ikaslan Arabaren lankidetzaz (proiektuaren koordinatzailea), mugikortasun-proiektuak kudeatzen ditugu Tknikako pertsonentzat, baita gure proiektuetan laguntzen duten LHko irakasleentzat ere.

Mugikortasun-proiektuek eginkizun erabakigarria dute gure estrategian. Haiei esker, Tknikako askotariko arloetan lan egiten dugunok eta guri laguntzen diguten irakasleek gure interes-arlo berdinetan lan egiten duten nazioarteko beste erakunde batzuk bisita ditzakegu; hartara, harremanak eta komunikazio-kanal interesgarriak sortzen ditugu, eta abangoardian kokatzen gara.

2 -

Nazioarteko Proiektuetako Partaidetza

Europar Batasunak edo nazioarteko erakunde desberdinek finantzatutako askotariko proiektuetan aktiboki parte hartzen dugu.  2018an, Beehives eta Metals europar proiektuak amaitu dituzte.

3 -

Heziketa eta aholkularitza

LH ikastetxeak

Nazioartekotzen interesatuta dauden LHko ikastetxe guztientzat, Tknikak aholkularitza eta heziketa-zerbitzu bat du eta, haren bidez, ikastetxeak nazioartekotzeko arduradunek laguntza eta jarraibideak eskuratzen dituzte nazioartekotze-prozesuetan has daitezen. Gainera, urtero nazioarteko proiektuen kudeaketari buruzko heziketa ematen da.

Enpresak

Tknikarekin lankidetzan aritzeko interesa agertzen dutenean, Enpresekin akordioetara heltzeko ahalegina egiten dugu; haien bitartez, gero, abian jar daitezke enpresen onuran jokatuko duten ekintzak.

4 -

Hirugarren herrialdeekiko harremana

Txile, Mexiko, Ekuador, Costa Rica, Salvador eta beste herrialde batzuetako erakundeei laguntza ematen ari gatzaizkie, haien Lanbide Heziketa sistemak hobetzeko politikak garatu ditzaten. Halaber, harreman berriak ditugu Namibia edo Indiarekin, eta horiek akordio eta lankidetza-proiektu berriak eragingo dituzte.

Lankidetzaren dinamika mantentzen dugu Minnesota (AEB), Ipar Irlanda, Australia, Kanada, Turkia eta Europako herrialde gehienekin, berrikuntza aplikatuko askotariko eremuetan.

5 -

Nazioarteko Kudeaketa Sareak

  • WFCP – Tknika WFCP, Munduko Eskola Profesional eta Politeknikoen Federazioko zuzendaritzako kidea da; Australiak, Kanadak, AEBk, Brasilek, Txinak, Erresuma Batuak eta Euskal Autonomia Erkidegoak parte hartzen duten ikerketa aplikatuko talde horretan, gu liderrak gara.
  • TA3, Trans-Atlantic Technology and Training Alliance sareko Europako Batzorde Eragileko kideak gara; sare horrek AEB eta Europako erakundeak biltzen ditu.
  • EfVET – EfVET-n (European Forum of Vocational Education and Training) aktiboki parte hartzen dugu; bertan, Nazioartekotzeko Gai Taldea koordinatuko dugu.
  • Chain 5, Europako EQF 5. Mailako Jardunbideen Komunitatea: bertan, maiztasunez parte hartzen dugu.
  • Unevoc – 2017tik, Tknika UNESCO-UNEVOC Sareko zentro bat da. Bertan, Industria 4.0 taldea koordinatzen dugu Europako klusterrean, eta Gazteen enplegu eta trebetasunen garapenean, Lan eta Teknika Heziketa (LTHn) berdeagoan, LTHko IKT eta genero-berdintasuneko taldeetan parte hartzen dugu.
6 -

Eskualdea Nazioartekotu

Poctefa

Programaren ardatz nagusia da mugaz gaindiko integrazioa sendotzea, jarduera ekonomiko, berrikuntza eta giza kapitalen mailan alderdi osagarriak nabarmenduz.

Euroeskualdea

LHko ikastetxeen arteko Lanbide Heziketako Mugaz Gaindiko Lankidetzarako hainbat jardunaldi egiten ditugu, Ikaslan Gipuzkoak, Tknikak, Chambre de Métiers et de l’Artisanatek eta Nafarroako Gobernuak sinatutako hitzarmenaren garapenari erantzunez. Lankidetza horrek 2019an jarraituko du.

Proiektu eta Zerbitzuak

UNEVOC i-hubs

Innovating Technical and Vocational Education and Training
Zer da i-hub?
Ekimena garapenerako ariketa bateratua da eta bere epe luzerako helburua Lanbide Heziketa erakundeek berrikuntzaren potentziala ahalik eta gehien aprobetxatzea da, enplegagarritasuna, hazkunde ekonomikoa eta garapen inklusiboa lortzeko.

EXAM 4.0

Excellent Advanced Manufacturing 4.0
The Excellent Advanced Manufacturing 4.0 - EXAM 4.0 project aims at setting up five European regional Skills Ecosystems that bring together VET/HVET centres, companies, policy makers and the individual (student, learner, job seeker…) in order to identify and define future skills needs in the Advanced Manufacturing (AM onwards) sector

Bridge +

Eskualdeko Iniziatibak Lantzen Conpetentzietan Oinarritutako Orientazio Sistema Garatzeko
Proiektu honen helburu nagusia lan merkatuen eskaerak eta langileen konpetentziak artean dagoen desoreka lantzea da. IKT tresnen bidez, konpetentzi garrantsitzuak agerian azalduko dira bai enpresentzat, bai pertsonentzat eta orientatzaileentzat ere.

VET’s CLIL

BOOST FOR CLIL IN VET
Lanbide Heziketako CLIL proiektua lanbide heziketako ikasleen aukerak zabaldu nahi ditu, CLIL (edukia eta hizkuntzaren ikaskuntza integratua) metodologia aplikatuz curriculumetan. Hori dela eta, familia eta irakasgai desberdinetako irakasleek formakuntza jaso eta materialak sortuko dituzte hizkuntza ikaskuntza lanbide heziketako moduloetan sartuz. Formakuntza hau MOOC ikastaro baten bitartez egigo da eta CLIL ikastaroetarako materialen biltegi lineal bat sortuko da.
Proiektu kideak:
- Provinciaal Onderwijs Vlaanderen (POV)
- Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza, Hizkuntza Politika Eta Kultura Saila
- Departament d'Ensenyament - Generalitat de Catalunya
- ROC Da Vinci College
- Seinäjoki Joint Municipal Authority for Education
- EARLALL

Azkeneko albisteak