Ikaskuntzak eta etekin handia

Ikasketen eta Goi Errendimenduaren arloak bost lan-ildo ditu nagusiki:

1.

FP Euskadi ikaskuntza eredua ezarri

Ikerketa, diseinu, esperimentazio, garapen eta ikasketa-ereduen zehaztapen prozesuak garatzen ditugu, betiere, lanbide-heziketaren ikuspegi sistemiko batean oinarrituz, pertsonen eta erakundeen talentua aktibatu eta martxan jartzeari arreta jarrita, aurretiaz erantzun arin eta efiziente bat eman diezaieten gizarteak aurre egin beharreko erronkei.

datuak_web

2.

Lan-ildoak

1 - STEAM
Euskadiko LHren metodologia-proposamena aberastu, berrikuntza metodologiko adierazgarriko proposamenak gehituz (STEAM edo Visual Thinking, besteak beste).
STEAM proposamena sendotu, Euskadiko LH ereduarekin hura kontrastatuz.
STEAM eremuko bokazio eta asmo profesionalak inspiratu, emakumezko ikasleei arreta berezia jarriz.

Zertan datza ekimen hau? Zer egin dezakegu bilatzen den asmoari ekarpenak egin eta harekin bat etortzeko? Zertan mamitu daiteke lanbide-heziketako ikasleekin egiten den jarduera pedagogikoa? Nola diseinatuko ditut STEAM ekintzak nire ikasketa-arloan? …galdera horiek era praktikoan ebatziko ditugu prestakuntza-ekintza honetan.

2 - ERRONKETAN OINARRITUTAKO IKASKETA KOLABORATIBOA
Euskadiko LH Ikasketa Eredua egituratzeko elementu nagusietako bat Erronketan Oinarritutako Ikasketa Kolaboratiboa da. Egoera problematiko bat adieraztea, hori erronka bat bihurtzea eta emaitza lortu arteko prozesu osoa egituratu egin behar da, hauexek abiapuntutzat hartuz: ziklo bakoitzeko konpetentzia tekniko eta espezifikoak, eta une honetan estrategikoak diren zeharkako konpetentziak.
Egoera problematikoak, kasu guztietan, taldetan banatutako klase bati adierazten zaizkio, eta bertako lan prozesuak ikasleei modua eman behar die egoera erronka gisa bizi ahal izateko; oinarri horretan bermatuz, aukera izango dute beharrezko ezagutza sortzeko eta soluzio onenak proposatu ahal izateko.
3 - BALOREAK 4.0
BALOREAK 4.0 proiektuak lagundu egiten du Euskadiko LHra doazen pertsonei prestakuntza osoa ematen. Horretarako, pentsatzen ikasi behar dugu, eta gizarte-erantzukizun irizpideak inspiratzen dituzten hiru dimentsioen bidez munduari begiratzen: etikaren edo balioen dimentsioa, gizarte-dimentsioa eta ingurumen-dimentsioa. Era horretan lortuko ditugun profesionalek, beren lanaren bidez, jasangarriagoa eta gizalegezkoagoa den etorkizuna sortzen lagunduko dute.
4 - GUNEEN EGOKITZAPENA
Lankidetza bidezko ikasketa bat da, lan-prozesu bat eta horiekin bat datorren konfigurazioa duten guneak bildu behar dituena. Lan-guneak ikasgela bat osatzen duten paretak baino askoz gehiago dira. Gune malguak dira, erosoak, eta badituzte akustika ona, konexio malguak, IKTen erabilera errazten duten guneak eta pinta daitezkeen paretak.
Ikaskuntzarako gune berritzaileak (tknika.eus)
Ethazi guneak (ethazi.tknika.eus)
5 - EKINTZAILETZAREN KULTURA

Ikasenpresa heziketa-programa bat da, enpresa baten sorrera tresna metodologiko gisa erabiltzen duena.

Helburuak:

  • Ikasenpresa bat sortu; era horretan, ikasleak jabetu egiten dira ekintzailetzak zer esan nahi duen eta horretarako pausoak zeintzuk diren.
  • Ikasleen gaitasunak landu, horiek profesional onak (pertsona enplegagarriak, aktiboak eta ekintzaileak) eta barne-ekintzaileak bihurtzeko.
  • Ikasleek autoenplegua aukeratzat ikustea bultzatu.

Argibideak: Ikasenpresa (ekingune.tknika.eus)

6 - PENTSAMENDU SORTZAILEA
Pentsamendu sortzailea martxan jartzeko konpetentzia edukitzeko eta, hartara, erronkak konpontzen balioa ematen duten ideiak eskaini ahal izateko, malgutasuna (pentsamendu-ildoak aldatzeko trebezia), naturaltasuna (ideia asko edukitzeko trebezia) eta originaltasuna (ideiak desberdinak izan, balioa eman eta egingarriak izateko trebezia) hezteko programak garatzen ditugu.
7 - IKASKETARAKO TRESNAK
Ikasketa-bizkorgarriak:
Simulagailuak (errealitate birtuala, errealitate areagotua, murgilketak, elkarrekintzakoak) garrantzitsuak dira ikasketa-prozesuetan:

  • Ezagutza-transferentzia lasterra eta efizientea hornitzen dute.
  • Edozein gune ikasketa-gune bihur dezakezu.
  • Pertsonak laguntzen ditu etorkizuneko gaitasunetarako.
  • Erraz eta zehatzagoa da ikasle batentzat lortutako konpetentziak errealitate birtual eta errealitate areagotu bidez erakustea, paper bitartez baino.
  • Tresna horien bitartez, ikasleek ikasi, entrenatu eta egiten dute.
  • Gai konplexuetarako, 3D-k lasterrago ulertzen laguntzen du.

3.

Hedapena

1 - TKNIKAKO DINAMIZATZAILEAK
ETHAZI ikasketa-eredua ikertu eta garatu, eta Euskadiko LH ikastetxeetara eta beste zentro eta erakundeetara transferitu, direla estatukoak, direla nazioartekoak.
2 - ARITUAK
ETHAZI ikasketa-eredua garatu eta Euskadiko LHko ikastetxeei ezartzeko eta garatzeko bidean laguntza eman.
3 - IKASKETAREN KOORDINATZAILEAK
Euskadiko LH ikastetxe bakoitzean ikasketa-eredua aldatzeko prozesuaren buru aritu.
4 - IKT PEDAGOGOAK
5 - EKINTZAILETZAREN KULTURA
Ekintzailetzaren kultura sustatu eta dinamizatu, Euskadiko LHko hala ikasleen nola irakasleen artean.
6 - IRAKASLEAK
Euskadiko LH ikasketa-eredua aldatuko duten eragileak izan, baita ikasleei konpetentzia espezifikoak eta zeharkakoak garatzen lagundu eta gidaritza eman.

Zehaztapena errazten duten elementuak. Programak

1 - ENOLA
eNOLA irakasle-taldeen zerbitzuko tresna bat da, ziklo bakoitzak ETHAZI ikasketa-eredua ezartzeko prozesua nola daraman autodiagnostikatzeko, eta, geroago, hobekuntza-ekintzak detektatu eta proposatzeko. Aldi berean, eredu hori prestakuntza-zikloan eta zentroan balioztatzeko modua ematen du.
2 - ETHAZI GUNEA
ETHAZI gunearen helburua Euskadiko LH ikasketa-ereduari buruzko guztia biltzea da. Gune dinamiko bat da eta bertan ezin besteko faktoreak dira irakasleek edukiak sortzea, IKT pedagogoen dinamizazioaren eta ikasketaren koordinatzaileen bitartez. Euskadiko LH ikasketa-ereduari metodologia aldatzen lagunduko dion tresna bat izango da.
https://ethazi.tknika.eus
3 - SET
SET ETHAZI zikloen bilakaeran oinarritzen den konpetentzien araberako ebaluazio-ikuspegia lantzeko Tknikak proposatzen duen tresna bat da. Tresna hau duela 8 urte garatu zen, baina etengabe gehitzen zaizkio hobekuntza ugari, erabiltzaileek helarazten dizkiguten iradokizunen bitartez.  Hasiera batean, irakasle-taldeek SET erabiltzen zuten zeharkako konpetentziak ebaluatzeko, baina egun normaltasunez erabiltzen da konpetentzia espezifikoetarako ere, eta irakasle-taldeek ikasleei egiten dizkieten iruzkinen euskarri gisa. SETi buruzko edozein galderatarako, jarri harremanetan helbide honekin: set@tknika.eus
Argibideak: SET
4 - IKASENPRESA
Ikasenpresa heziketa-programa bat da, enpresa baten sorrera tresna metodologiko gisa erabiltzen duena. Helburuak:

  • Ikasenpresa bat sortu; era horretan, ikasleak jabetu egiten dira ekintzailetzak zer esan nahi duen eta horretarako pausoak zeintzuk diren.
  • Ikasleen gaitasunak landu, horiek profesional onak (pertsona enplegagarriak, aktiboak eta ekintzaileak) eta barne-ekintzaileak bihurtzeko.
  • Ikasleek autoenplegua aukeratzat ikustea bultzatu.

Argibideak: ikasenpresa (ekingune.tknika.eus)

4.

Eredua ezartzera bideratutako irakasleen talentua garatzeko ikasketa-ekintzak

1 - ETHAZI HASIERA PRESTAKUNTZA (EOP)
Talde-lana, ekintzailetzarako jarrera, pentsamendu sortzailea, komunikazio-gaitasunak, konpromisoa, elkartasuna eta, ahaztu gabe, espezialitate bakoitzeko konpetentzia bereziak, garatzeko beharrezko konpetentziak dira egungo lan-testuinguruan mugitu behar diren pertsonentzat.
Euskadiko LHko irakasleek, orain arte egin duten bezala, rol garrantzitsua jokatzen dute, beren lana ikasketa-eredu aurreratuak aplikatzera bideratuz. Irakasleei erronka horretan laguntzeko, prestakuntza-eskaintza hau eskaini genuen, helburutzat hartuz Euskadiko LH Ikasketa Eredua ezartzen hasteko konpetentzia berriak garatzea.
2 - ETHAZI PRESTAKUNTZA AURRERATUA (EPA)
ETHAZI Prestakuntza Aurreratuaren (EPAren) helburua da dagoeneko Euskadiko LH ikasketa-ereduan lanean dabiltzan irakasle-taldeen konpetentzia sendotzea. Askotariko EPA prestakuntzetan parte hartzen duten irakasleak (Erronkak, Ebaluazioa, Konpetentzia Digitalak, Pentsamendu Sortzailea…) irakasle-talde baten ordezkari-lanetan joaten dira, eta bere egiten dute eskuratutako informazio eta ezagutza beren zikloko irakasleei helarazteko konpromisoa.
3 - IKASKUNTZA KOORDINATZAILEA
100 orduko prestakuntza-programa bat da, eta bere helburua parte-hartzaileei (etorkizuneko ikasketaren koordinatzaileei) haien zentroetan eredu-aldaketaren buru jartzeko behar konpetentziak ematea da. Hiru prestakuntza-sorta ditu:

  • Komunikazioa eta pertsonak.
  • ETHAZI ikasketa-eredua.
  • Ethazi ikuspena eta proiektua.
4 - IKT PEDAGOGOAK
ETHAZI irakasle taldeetan ikuspegi digitala txertatzea helburu duen perfila prestatzea da prestakuntza (formakuntza) honen helburua. Gaitasun digitaletan trebatzeaz gain, ETHAZI ikuspegian nola txertatu daitezken lantzea dugu helburu.
5 - EKINTZAILETZAREN KULTURA
Kultura ekintzailea sustatu eta dinamizatu, Euskadiko LHko ikasleen eta irakasleen artean.
6 - IRAKASLE TALDEA
Euskadiko LH ikasketa-eredua egituratzeko elementu nagusi bat zikloko irakasle-taldea da, haren misioa baita egiten duen lana ikasketa-eredu aurreratuak aplikatzera bideratzea.

Irakasle Taldearen prestakuntzaren helburua zikloko irakasle-taldeari bidean laguntza ematea eta haien ongizatea eta errendimendua hobetzearren harreman-konpetentziak sendotzea da.

7 - ERRONKETAN MURGILTZEN (EPA)
Irakasle-taldeentzako prestakuntza aurreratua, Erronketan Oinarritutako Ikasketa Kolaboratiboaren testuinguruan (EoIK) jada lanean dabiltzanentzat, ikuspegi global batez honako helburuak aldean hartuta beren erronketan sakondu eta aberastu nahi dutenentzat:

  • Erronkak ikasgelako egoerari egokitu.
  • Ikasketa-prozesuko fase bakoitza dinamizatzeko teknikak ezagutu.
  • Erronken ikuspen komun eta global bat eskaini.
  • Zikloko irakasle-taldearen talde-lanean aurreratu eta ikasketa besteei helarazi.
8 - BALOREAK 4.0
BALOREAK 4.0 proiektuak lagundu egiten du Euskadiko LHra doazen pertsonei prestakuntza osoa ematen. Horretarako, pentsatzen ikasi behar dugu, eta gizarte-erantzukizun irizpideak inspiratzen dituzten hiru dimentsioen bidez munduari begiratzen: etikaren edo balioen dimentsioa, gizarte-dimentsioa eta ingurumen-dimentsioa. Era horretan lortuko ditugun profesionalek, beren lanaren bidez, jasangarriagoa eta gizalegezkoagoa den etorkizuna sortzen lagunduko dute.
9 - EBALUAZIOA
Erronka bidezko lanean eskuratutako ikasketen ebaluazioa garrantzi biziko gai bat da; izan ere, erronka horiek nola garatuko diren zehazten dute, neurri handi batean. Ebaluazio-taldekoek lagundu egin nahi diegu dagoeneko erronken arabera lanean dabiltzan irakasle-taldeei erronka-atal hori hobetzen, erabiltzen ari diren ebaluazio-ikuspegiari buruz gogoeta eginez, haien errubrikak hobetuz, haien ebidentzien kalitatea handituz edo hobetuz, ikasleei egiten zaizkien iruzkinak (feedback) programatuz eta emateko modua hobetuz, edo erronketan parte hartzen duten moduluen kalifikazio eta berreskurapen-prozesua diseinatuz.
10 - STEAM
Euskadiko LHren metodologia-proposamena aberastu, berrikuntza metodologiko adierazgarriko proposamenak gehituz (STEAM edo Visual Thinking, besteak beste).
STEAM proposamena sendotu, Euskadiko LH ereduarekin hura kontrastatuz.
STEAM eremuko bokazio eta asmo profesionalak inspiratu, emakumezko ikasleei arreta berezia jarriz.

Zertan datza ekimen hau? Zer egin dezakegu bilatzen den asmoari ekarpenak egin eta harekin bat etortzeko? Zertan mamitu daiteke lanbide-heziketako ikasleekin egiten den jarduera pedagogikoa? Nola diseinatuko ditut STEAM ekintzak nire ikasketa-arloan? …galdera horiek era praktikoan ebatziko ditugu prestakuntza-ekintza honetan.

11 - SOR-GIM PENTSAMENDU SORTZAILEA
Pentsamendu sortzailea martxan jartzeko konpetentzia edukitzeko eta, hartara, erronkak konpontzen balioa ematen duten ideiak eskaini ahal izateko, malgutasuna (pentsamendu-ildoak aldatzeko trebezia), naturaltasuna (ideia asko edukitzeko trebezia) eta originaltasuna (ideiak desberdinak izan, balioa eman eta egingarriak izateko trebezia) hezteko programak garatzen ditugu.
12 - ELKAR&EKIN
Ekintzailetza sustatzeko bideak. Ekintzailetzaren kultura ezagutzeko, ekintzaile-ekimena lantzeko, ideiak sortzeko eta horiek lantzeko prestakuntza-ibilbide bat da.
13 - KONPETENTZIA DIGITALAK
ETHAZI irakasle taldeak gaitasun digitalen garapenaren esparruan beharrezkoak dituen hobekuntzak bideratzeko prestakuntza da honakoa. Europar Komisioak landutako DIGCOMP markoaren 5 esparruetara zuzendutako formakuntza izango da.

5.

Ikasketa-ereduak diagnostikatu, diseinatu, garatu eta zehazteko aholkularitza

asesoramiento6
asesoramiento5
asesoramiento4
asesoramiento
asesoramiento7
asesoramiento3