SMALEI Amaierako Jardunaldia: Helduen Ikaskuntzan Jasangarritasunean aurrera egiteko mugarria

 In Nazioartekotzea

Sarrera hau beste hizkuntza hauetan dago eskuragarri: English, Español

Otsailaren 26an, SMALEI Azken Jardunaldia: Helduen Ikaskuntza eta Hezkuntza Etorkizun Jasangarrirako Ahalduntzea izan zen Bruselan. EARLALL-ek eta EAEAk ​​antolatuta, SMALEI Erasmus+ proiektuaren amaiera izan zen, helduen ikaskuntza eta hezkuntza (ALE) erakundeetan jasangarritasuna areagotzeari eskainitakoa. Proiektuaren tresna berritzaileen eta politika-gomendioen bidez, SMALEIk ALE hornitzaileak ahalduntzea du helburu, trantsizio berdean modu esanguratsuan lagun dezaten.

Ekitaldia, Bruselan Euskadiren Ordezkaritzan izan zen, eta plataforma gisa balio izan zuen arduradun politikoek, hezitzaileek eta gizarte zibileko ordezkariek SMALEIren lorpenak aztertzeko eta ALEk etorkizun jasangarria sustatzeko duen eginkizun kritikoa eztabaidatzeko. Inge Gorostiaga Luzárragak, Eusko Jaurlaritzako Hezkuntza Saileko Eraldaketa Digitaleko eta Ikaskuntza Aurreratuko Zuzendari Nagusiaren hasierako hitzak, girotu zuen eguna. ALEren ahalmen eraldatzailea nabarmendu zuen, eta adierazi zuen gizabanakoek beharrezko trebetasunak eta erresilientziaz hornitzen dituela lan-merkatuan bilakaera batean nabigatzeko eta jasangarritasunaren erronkei aurre egiteko.

Eztabaida nagusietako bat jasangarritasunerako konpetentzien garapenean zentratu zen, Ulrike Pisiotis Europako Batzordeko Hezkuntza, Gazteria, Kirola eta Kultura Zuzendaritza Nagusiko Politika arduradunak egindako aurkezpen argi batekin. Hezkuntza sistemen beharra azpimarratu zuen pertsonak klima-erronketarako hobeto prestatzeko, batez ere mundu osoko gazteen % 75ek etorkizunari buruzko kezka adierazten dutela. Pisiotis-ek GreenComp aurkeztu zuen, Jasangarritasunerako Gaitasunen Europako Esparrua, ikasleek planetarekiko arduraz eta aurreikuspenez jokatzeko behar dituzten funtsezko gaitasunak zehazten dituena. Jasangarritasunerako gaitasunak curriculumetan integratzearen garrantzia azpimarratu zuen, batez ere etorkizuneko pentsamendua, hezkuntza sistema tradizionaletan sarritan alde batera uzten dena.

Elkarrizketa lan-merkaturantz abiatu zen gero, Tatjana Babrauskienė Europako Ekonomia eta Gizarte Batzordeko kide eta Lituaniako Hezkuntza eta Zientzia Sindikatuko Nazioarteko Harremanetako arduradunarekin. EBko trantsizio berdean enplegua sortzeko potentzial ikaragarria nabarmendu zuen, eta 2050erako bost milioi lanpostu gehiago sor daitezkeela kalkulatu zuen. Hala ere, gaitasunen hutsune nabarmena ere adierazi zuen, europarren % 60 baino gehiagok lanpostu berdeetarako beharrezko kualifikaziorik ez dutelako. Erronka horri aurre egiteko, azpimarratu du, helduen hezkuntza jasangarritasun politiketan eta langileen garapen estrategietan txertatzeko ahalegin bateratua behar da.

Jardunaldiaren ezaugarri nagusi bat ALEko erakundeek jasangarritasuna beren praktiketan txertatzen laguntzeko diseinatutako SMALEIren baliabide nagusiak aurkeztea izan zen.Volkshochschulverband Baden-Württemberg-eko Andrea Bernert-Bürkle-k SMALEI Matrix-a aurkeztu zuen, estrategia jasangarriaren garapenean erakundeak gidatzea helburu duen tresna. Parte-hartzaileek tailer interaktibo batean parte hartu zuten matrizeko bost arlo nagusiak aztertzen: ingurumen-jasangarritasuna, ikasleen konpromisoa, trebatzaileentzako trebetasun berdeak, jasangarritasunerako lankidetzak eta sentsibilizazioa. Matrizearen osagarri gisa, Glokala folkhögskolan-eko August Nilsson-ek SMALEI Lan-koadernoa aurkeztu zuen, jasangarritasuna eguneroko jardueretan integratzeko gida praktikoa. Ariketaz eta txantiloiez josia, lan-koadernoak eraldaketa berdearekin konprometitutako erakundeentzako baliabide praktiko gisa balio du. Bien bitartean, Yuvako Erdem Vardar-ek SMALEI Digital Academy-a erakutsi zuen, erakundeei ALE-n jasangarritasunari buruzko norberaren erritmoan ikasteko aukera ematen dien lineako ikastaro ireki masiboa (MOOC).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Tailer interaktiboa

Arratsaldeko saioan parte-hartzaileek tresna hauek beren erakundeetara nola egokitu litezkeen hausnartzeko aukera izan zuten. Askok interes berezia adierazi zuten prestatzaileentzako trebetasun berdeetan, giza baliabideen estrategietan eta sektoreen arteko lankidetzan.Halaber, helduen hezkuntzaren eta garapen jasangarriaren arteko aldea gainditzeko politika-laguntza sendoagoa behar dela nabarmendu dute.
Leire Orejak Tknika-ko, LHko Euskadiko Ikerketa Aplikatuko Zentroak, politika-segmentua itxi zuen SMALEIren politika-gomendioak eta bide-orria aurkeztuz, jasangarritasuna ALE erakundeetan integratzeko. Azpimarratu zuen benetako etorkizun jasangarri batek herritar konprometituak eta informatuak behar dituela eta hori hezkuntza-esparru guztiak barne hartzen dituen etengabeko ikaskuntza-ikuspegi baten bidez soilik lor daitekeela.

Ekitaldia amaitzear zela, Charlotte Ede (EAEA) eta Karolina Pisz-ek (Freelance Trainer, sTOP-eko kidea). proiektuaren eraginari buruz hausnartu zuten. SMALEI proiektuan Europa osoko ALEko 300 langile baino gehiagok hartu dute parte ekimenarekin, jasangarritasunarekin konprometitutako erakundeen sare gero eta handiagoari lagunduz. Pisz-ek SMALEI Matrix eta Workbook-aren aplikagarritasun unibertsala azpimarratu zuen erakundeei etorkizun jasangarriagoa ikusten laguntzeko.

SMALEI Tutoretza eta Parekideen Berrikuspen Gidalerroak ofizialki aurkeztu ziren. Helduen ikaskuntza-erakundeetan jasangarritasun-praktikak garatzen laguntzeko, jarraibide hauek 1) tutoretza pertsonaletarako eta 2) erakundeen arteko ebaluaziorako abiapuntu izan nahi dira. Tutoretza gidalerroen abiaraztearen alde egiteko, bazkideek inprimatutako ale pare bat arakatu ahal izan zituzten eta, gainera, martxoaren 26an parte hartzeko gonbidapena jaso zuten azken hitzaldian tailerrean oinarrituko den Mentorship Your Way to Sustainability ekitaldian parte hartzera. Tutoretza tresna indartsua da erakundeek elkartzeko, elkarrekin lan egiteko eta iraunkortasuna hobetzeko.

Bere azken adierazpenetan, Inge Gorostiaga Luzárragak parte-hartzaileei gogorarazi die SMALEI proiektuaren amaierak ez duela bide honen amaiera adierazten. Aitzitik, lidergo iraunkorra ALE politiketan eta praktiketan txertatzeko ahalegin kolektibo baten hasiera markatzen du.Interesdunei dei egin die mugaz gaindiko lankidetza sustatzen jarraitzeko eta helduen hezkuntzaren printzipio gidari gisa iraunkortasuna defendatzeko.

Bere baliabide aitzindariekin eta erakunde konprometituen sare sendoarekin, SMALEIk oinarri sendoak ezarri ditu helduen ikaskuntza iraunkorraren etorkizunerako.Erronka orain bere ondarea iraungo duela ziurtatzean datza: erakundeak eraldatzea, ikasleak ahalduntzea eta gizarte berdeagoa eta erresilienteagoa eratuz.

➡️Nola egon naiteke proiektuaren berri?
✅ Sartu gure Helduen Ikaskuntza eta Hezkuntza Erakunde Berdean Linkedin-en: https://lnkd.in/e_ihsdTG
✅Sartu SMALEI Digital Academy: https://lnkd.in/eZ_tC_8R

Jardunaldietako materialak

  • GreenComp eta Etengabeko Ikaskuntza – Ulrike Pisiotis, Hezkuntzan aditua Iraunkortasunerako Ikaskuntzan, EBko Batzordeko Hezkuntza, Gazteria, Kirola eta Kultura Zuzendaritza Nagusiko Politikako arduraduna – Aurkezpena
  • Helduen Hezkuntza eta Politika Berdeak zubitzea: EBren Jasangarritasun Helburuak aurreratuz, Tatjana Babrauskienė, EESEko kidea, Nazioarteko Harremanetako burua, Lituaniako Hezkuntza eta Zientzia Sindikatua – Aurkezpena
  • SMALEI for You: SMALEI Matrix – Andrea Bernert-Bürkle (Volkshochschulverband Baden-Württemberg), SMALEI Workbook, August Nilsson (Glokala folkhögskolan), SMALEI Digital Academy, Erdem Vardar (Yuva) – Aurkezpenak
  • SMALEI Politiken Gomendioak – Bridging the Gap between Politics and Helduen Hezkuntza, Leire Oreja, Tknikako Biozientzia eta Iraunkortasun arloko kolaboratzailea, LHko Euskal Ikerketa Aplikatuko Zentroa – Aurkezpena
  • Ikasitako ikasgaiak – Proiektuaren emaitzei, erronkei eta etorkizuneko urratsei buruzko hausnarketak ALEn praktika jasangarriak gehiago laguntzeko – Charlotte Ede (EAEA),  Aurkezpena
Erlazionatutako proiektua

SMALEI