Webinarioaren laburpena: AI generatiboa FPn
Sarrera hau beste hizkuntza hauetan dago eskuragarri: Español
Martxoaren 7an, ostegunean, Tknikak webinar bat antolatu zuen adimen artifizial sortzaileak (AI) hezkuntzan duen eraginari buruz eztabaidatzeko, pentsamendu kritikoa eta sormen prozesua ardatz hartuta. Eztabaida gizakiaren eta artifizialaren sormenaren arteko desberdintasunak aztertuz hasi zen, ikaskuntza eta diseinu prozesuetan zehar AI sorkuntzako tresnen alderdi teknikoetara igaroz. Elementu horiek nola erlazionatzen diren eta nola eragiten duten azken produktuan eta sormen-prozesuan bertan ikus daiteke.
Ekitaldiaren zati garrantzitsu bat hezkuntzan IA sortzailea nola erabil daitekeen aztertzera bideratu zen ikaskuntza pertsonalizatzeko, inklusioa sustatzeko, ebaluazioaren eraginkortasuna areagotzeko eta sormena sustatzeko. Teknologia hauek hezkuntza eraldatzeko duten potentziala aintzat hartu bazen ere, aurrerapen teknologikoen erritmo azkarrari eta horien ondorioei buruz hausnartu beharra ere azpimarratu zen.
AI sortzailearekin lotutako erronka etiko eta kezkak nabarmendu ziren elkarrizketan, pribatutasuna, alborapena eta alfabetizazio digitalaren garrantzia bezalako gaiak barne. Irakasleen prestakuntza egokiaren beharra nabarmendu zen, baita kultur eta hizkuntza aniztasunaren kudeaketa ikasgelan ere.
AIrekin lotutako printzipio etikoak eta arau-esparruak ere jorratu ziren, UNESCOren jarraibideei eta egungo arau-egoerari erreferentzia eginez. Segmentu honek berrikuntza eta eskubide indibidualen babesa orekatzearen garrantzia nabarmendu zuen.
Azkenik, AI sortzailea irakaskuntza-ikaskuntza prozesuan integratzeko etorkizuneko estrategiak eta ikuspegiak eztabaidatu ziren. Gobernuek eta erakundeek gai honi aurre egiten diotenaren adibideak aipatu ziren, besteak beste, iraulitako ikasgelen erabilera, ikasgelako dinamika berriak eta arrakasta kasuak. Webinarra hezkuntza-paradigma aldaketari eta AI sortzaileak prestakuntza profesionalean sartzen dituen dinamika berriei begirada batekin amaitu zen.