Metaversoa heztkuntzan

 In Berrikuntza Teknologikoa eta Sistema Adimendunak

Sarrera hau beste hizkuntza hauetan dago eskuragarri: Español

Errealitate birtualeko inguruneetan moda-hitz berria « metaverso » da, baina ez da berria, eta ez du epe laburrera jauzi bat ekarriko, gertatzea nahiko genukeen bezala. Baina atzeko zarata azaldu aurretik, zer da metaversoa?
Metaversoa unibertso birtualen kontaktutik sortzen den elkarreragin gardena da. Argi al dago? Ez? Ez horixe! Eta hori da, hain zuzen, arazoa, “meta” den guztia konplikatua da, eta metaversoa ez zen gutxiago izango. Saia gaitezen hezkuntzarekin lotutako adibide batekin. Ikasleek moodle erabiltzen dute, eta ez dituzte ikastaroak bakarrik; gainera, bizitza osoa dago log batean, jarduera eta erregistroan. Baina baliteke ikasle horiek minecraft unibertsoko jokalariak izatea, non aldi berean abatarra, objektuak, etxea, kontaktua eta bestelakoak dituzten. Gehi dezagun beste hirugarren eragile bat, Fortniteren unibertsoa; online jokoa, non materialak lortzen eta arerioak ezabatzen saiatuz, lehenengo geratu eta sariak lor ditzakezun. Objektu digitalak lortzeagatik ere ordain dezakezu, eta hor dago negozioa. Erosi dituzun objektu birtualak Fortniten itxita geratzen dira, bere unibertsoan.

birthday

Second Life lehen unibertso birtualetako bat izan zen, eta urtebetetze birtual bat jasotzen da screenshot horretan.

 

Hasieran Fortnite bideo-joko bat bazen, orain kontzertuak emateko ere balio du. Ariana Grande, Travis Scott, J Balvin, Steve Aioki eta beste batzuk inguru birtual batean, Fortnite unibertsoaren barruan, emanaldi bat ikusi nahi izan zuten jokalarien aurrean aritu ziren. Eta ekitaldi horretan abestiak saldu izan balira? Fortniten nengoela bakarrik entzun nitzake? Ezin ditut Minecraftera eraman? Ezin al naiz haietaz harrotu nire moodlean? Hor sartzen da metabersoaren magia, erabiltzaileen bizitza eta erregistroa plataforma eta unibertso ezberdinen artean garraiatzeko gaitasunean, unibertso erreala barne.
Facebookek, azken urte honetan liztorra astindu duenak, bere webgune nagusiaren funtzionaltasuna aldatu nahi du (facebook.com bera), eta bere plataforma gero eta gehiago unibertso ezberdinen arteko interakzioa ahalbidetzen duen ingurune birtual (VR) bihurtu nahi du, hau da, metaberso bihurtu nahi du, batez ere harreman pertsonaletarako, baina baita, eta hau da alderdi indartsua, harreman komertzialetarako. Zalantzarik gabe, Oculus Quest 2 errealitate birtualeko kaskoan inbertitu zituen 2.000 milioi euroak oso arrakastatsuak izan dira.
Zertan egiten dio mesede horrek hezkuntzari? Ingurune birtualetan aurrera egin ahala, plataformen aniztasunak zatiketa areagotzen du. 2021ean Zuckerbergek ikerkuntzan inbertitu berri dituen 1.000 milioi euroak interkonexio horren bila dabiltza. Bilerak egiteko ingurune birtual bat badugu; zoom, meet, Microsoft Teams, Workspace edo beste batzuk, datuen eta erabiltzaileen transferentzia ahalik eta errazena izatea bilatzen du metaversoak. Enpresa batek garatutako laborategiko software batekin entrenatu gintezke, eta beste unibertso birtual batera aldatu, gure erregistroak, objektuak eta erositako produktuak gordez.

bitcoin

Ziber txanponak konfiantza-blokeen katearen (blockchain) teknologian oinarritzen dira. Funtsezkoak izango dira metaversoan

Horretarako, konfiantza-blokeen katearen teknologian (Blockchain) aurrera egiten jarraitu behar da. Ingurune batean edo bestean transakzioak egitea eta erositako objektua edo zerbitzua besteengan existitzen dela ziurtatzea. Unibertsoen arteko komunikazio-protokoloen estandarizazioan egin beharreko aurrerapenaz hitz egin gabe, Minecraftek ez ditu erabiltzailearen datuak Fortnitek bezala gordetzen, adibidearekin jarraitzeagatik, ezta El Corte Inglesek bezala ere.
Hainbat film utopiko eta distopiko daude horri buruz, eta horiek unibertsoari buruzko ideia bat eman diezagukete, haren onurei buruz, baina baita gizakia bezalako animalia batentzat dituen kalteei buruz ere, bizitza errealean vis a vis behar baitu beti. Zure bila bazaude, hauek dira: – “Matrix”, “Johnny Mnemonic”. “El cortador de cesped”, “Virtuosity”, “ExistenZ” eta batez ere “Snow Crash” liburua.

Guk TKNIKAtik gure ikasleak entrenatzeko tresnarik onenak eskaintzen dituzten unibertso desberdinen aldeko apustua egiten jarraituko dugu (metabersoan konektatuta edo ez).