Lanbide Heziketaren Etorkizuna Lantzen: Adimen Artifizialaren (AA) Integrazioa eta Eraldaketa Digital Inklusiboa
Sarrera hau beste hizkuntza hauetan dago eskuragarri: English, Español
Adimen artifizialak eta digitalizazioak eragina duten e gungo gizarte aldakorera Lanbide Heziketako (LH) erakundeak etengabe ari dira egokitzen. Industriek automatizaziorantz eta datuetan oinarritutako jarduerarantz egiten duten aurrerapenarekin, Lanbide Heziketak etorkizun horretarako prestatu behar du. Hala ere, trantsizio honek erronka garrantzitsuak dakartza.
Erronka Nagusiak eta Irtenbideak
LHko erakundeek sarritan aurre egin behar izaten diete tresna digital berrietan eta Adimen Artifizialean gaitasunak dituzten prestatzaileen eskasiari. Zenbait kasutan, baliabide mugatuek murriztu egin dezakete erakundeek azpiegitura aurreratuetan inbertitzeko duten gaitasuna, hala nola AAko laborategietan edo simulazio-plataformetan. Gainera, langileen eta ikasleen arteko aldaketarekiko erresistentziak teknologia berriak bereganatzea oztopa dezake, prestakuntza digitalaren maila desberdinen eraginez. Ikasketa-planek zailtasunak izan ditzakete aurrerapen teknologikoen erritmora azkar egokitzeko, eta horrek arrakala sor dezake prestakuntza-edukien eta industriaren beharren artean.
Erronka hauei aurre egiteko, LHko erakundeek irakasleen etengabeko prestakuntza profesionalei lehentasuna eman behar diote, alfabetizazio digitala eta trebetasun teknikoak sustatuz. Industria-bazkideekin lankidetzan aritzeak prestakuntza-material garrantzitsuak eta eguneratuak sortzen ere lagun dezake. Halaber, inbertsio publikoa edo pribatua ziurtatzea instalazioak modernizatzeko eta ikasleei digitalki gaitutako inguruneetan esperientzia praktikoak eskaintzeko bide bat da. Langileen eta ikasleen artean berrikuntza-kultura sustatzea ezinbestekoa da eraldaketa horiek onartu eta mantentzeko.
Irisgarritasuna eta Inklusioa Bermatzea
Trebakuntza digitalaren funtsezko alderdi bat inor atzean geratuko ez dela bermatzea da. Adinekoek, kualifikazio maila baxuagoa dutenek eta desgaitasunen bat dutenek oztopo espezifikoak dituzte ikasteko aukera berriak eskuratzeko
Horri aurre egiteko LHko erakundeek Ikaskuntzarako Diseinu Unibertsalaren (DUA) printzipioak txertatuz ditzakete, hezkuntza-esparru malguak eta moldagarriak sortuz. Ikaskuntza-ibilbide pertsonalizatuek, prestakuntza modularreko formatuek eta ikaskuntza konbinatuko ereduek ikaskuntza-estiloei eta bizi-baldintzei erantzuten lagun dezakete.
Laguntza-teknologien integrazioak — hala nola denbora errealeko azpitituluak, pantaila-irakurgailuak edo sarrerako gailu alternatiboak — talde zaurgarrien ikaskuntza-esperientzia hobetu dezake. Horretaz gain, mentoretza programak, ikaskideen arteko laguntza sareak eta ordezkaritza txikiagoa duten kolektiboen parte-hartze aktiboa programen diseinuan funtsezkoak dira oztopo sistemikoak apurtzeko eta ikaskuntza ekosistema inklusiboak sustatzeko.
SKillAIbility-ren zeregina AAk Gidatutako Fabrikazioaren Eraldaketan
SKillAIbilityk ikasleak AAk indartutako manufakturatrantsiziorako prestatzen laguntzen du, fabrikazio-testuinguru errealetara egokitutako prestakuntza-tresna integratuak definituz.
Proiektuak giza zereginen eta AAren aplikazioen arteko elkarrekintza kritikoa azpimarratzen du, bereziki kolektibo zaurgarrien premietan zentratuz, hala nola adinekoengan, desgaitasuna duten pertsonengan eta kualifikazio baxua duten pertsonengan. Ikuspegi horrek, gaitasun teknikoen garapenak lantzeaz gain, inklusioa ere sustatzen du, eta ikasleak AAk bultzatutako inguruneetara egokitzeko prestatzen ditu, modu esanguratsuan eta eurak ahalduntzeko moduan.
Euskal Bidea: Berrikuntzarekiko Konpromezua
Euskal Herrian, Tknika —EAEko LH sistemaren berrikuntza zentroan— duela 3-4 urte sortu genuen Adimen Artifizialaren departamentua, AA hainbat diziplina teknologikotan txertatuz.
Gauzatutako ekimenetako batzuk ondorengoak dira:
- Ikasleen eta langileen ongizate emozionala sustatzeko ingurumen-sistemak.
- AAk industria-aplikazioetan sustatutako kalitate-kontroleko prozesuak
- Makinen errendimendua optimizatzeko mantentze prediktiboko erremintak.
- Porrota izateko arriskuan dauden ikasleak identifikatzeko eta esku-hartze goiztiarrak aplikatzeko datuen analisi-ereduak
- AA sortzaileari buruzko prestakuntza integrala, irakaskuntza-metodo berritzaileak hartzea sustatuz.
- Tresna sortzaileen bidez ingurune profesionaletan lan-fluxuak hobetzeko diseinatutako ingurumen-soluzioak.
Ekintza horiek erakusten dute eskualdeak AA hezkuntza- eta industria-prozesuetan integratzeko duen konpromezua, pertsonengan oinarritutako eta 5.0 industriaren printzipioekin bat datorren trantsizio digitala bultzatuz.
Irakasleak eta ikasleak AA aprobetxatzeko beharrezko trebetasun eta tresnez hornituta, EAEko LH sistemak erresilientzia, inklusioa eta berrikuntza sendotzea du helburu bere sare osoan.