Zentzumen Interneta - Garun Ordenagailu Interfazeak
LHko Sailburuordetzak interes-eremu gisa identifikatu ditu, Zentzumenen Internet-a – Garun- Konputagailuen Interfazeak, ondorioz proiektua abian jarri da. Proiektuaren helburu nagusia arlo hauen bilakaera gertutik ezagutzea izango da, teknologiaren funtzionamenduari buruzko ezagutzak eskuratu esperimentazioa ahalbidetzeko, guzti hau, ahal den heinean garapen irekiak erabiliz.
Garatuko den lan-ildoetako bat garunaren, muskuluen, begien, ahotsaren eta mugimenduen sentsoreen erabilerara bideratuko da, baita asistentzia, robotika eta domotika zuzendutako interfazeak eta eragingailuak ere.
Horrez gain, teknologia horiek errealitate mistoko inguruneetan nola integra daitezkeen ikertuko da esperientzia murgilgarriak eta zentzumen anitzekoak sortzeko. Esperientzia hauek Metabertsoa bezalako kontzeptuetan bilakatzen ari dira.
Helburua hezkuntza-esparruan teknologia disruptiboen ezagutza eta ezarpena bizkortzeko beharrari erantzutea da, bai ikuspuntu teknikotik (teknologiarekin lotutako programak garatzeko trebatu diren irakasle eta ikasleekin), bai ikuspuntutik. erabiltzailea (aplikazioen erabilera).
Erronkek ere bi alderdi hauek dituzte. Alde batetik, teknologia sakonki ulertzea lanbide heziketara ezagutza hori zabaltzeko modurik onena diseinatzeko, bai domotika edo bai industria-inguruneetan aplikatuta. Bestalde, balizko aplikazioak identifikatu eta erabiltzaile potentzialak prestatu behar dira, proposamen berriak onartuak izan daitezen, muzin egin gabe.
Beraz, proiektuaren helburu nagusia BCI eta IoS-ekin erlazionatutako teknologiak sakon ulertzea da, hauek sortzen diren heinean:
• Euskadiko LH irakasleei gaiari buruzko prestakuntza-ibilbide ezberdinak eskaintzea, beren espezialitateen arabera.
• BCI eta IoS teknologiak inplementatzen dituzten aplikazioen lehen bertsio bat sortzea, ikuspegi egoki batekin.
• Euskadiko LHtan aplikazio-aukerak bilatzea, bai erabiltzailearen ikuspuntutik, bai BCIetan eta IoSetan oinarritutako tresnen erabileratik, bai sistemaren ikuspuntutik.