Irudia eta soinua

Ikasturtea:
2022-2023

Partaideak:
CPIFP CEINPRO LHIPI
CPIFP Harrobia LHIPI
CIFP TARTANGA LHII

 

 

Azken urteotan, efektu bisualak eta digitalak egiteko produkzio birtualaren erabilerak aparteko hazkundea izan du. Weta Digitalek, gaur egun efektu bisual eta digitalen konpainia garrantzitsuenetako batek, mundu fisikoa eta digitala elkartzen diren espazio gisa baloratzen du ekoizpen birtuala.

Ekoizpen birtualak posible egin du Covid-19aren osasun-krisiarekin lotutako zailtasunengatik gauzatu ezin izan diren hainbat ekoizpen gauzatu ahal izatea. “The Mandalorian” (Disneyren seriea) bezalako ekoizpenek, adibidez, ekoizpen birtualerako teknologia garatzen lagundu dute, eta industria, publiko eta hezkuntza-sistemak teknologia hori gero eta gehiago eskatzen du.

Ikus-entzunezko ekoizpen tradizionalean ez bezala, ekoizpen birtualaren abantaila da aktoreek kameraren aurrean duten ekintza, chroma-key edo LED pantaila baten aurrean, ordenagailuz sortutako funts birtualekin konbinatzen dela denbora errealean, eta funts horiek kameraren ikuspuntura egokitzen direla, baita kamera hori posizioz mugitzen bada ere. Gainera, emaitzazko konposizioa zuzena den ikusteko aukera ematen du, berehala eta in situ, eta, horrela, ondorengo postprodukzio-prozesuei itxaron behar izatea saihesten du.

Proiektu honek ordenagailuz sortutako ingurune birtualak dituzten kamera-irudiak denbora errealean integratzeko eta bistaratzeko sistema automatizatuak ezartzea aurreikusten du. Ordenagailua murgiltze-geletan, irakaskuntza-ikaskuntza prozesurako eduki digitalak sortzeko geletan eta LHko Ikastetxeen Sareko lanbide-arloen aniztasunari erantzuteko proiektuetan aplika daiteke.

Ezagutza transmititzeko gaitasunean du interesa, etorkizunean irakaskuntza-eskaintzan izango duen eraginaren bidez, gero eta eskari handiagoa duen baina profesional prestaturik ez duen teknologia berri batean espezializatutako profesionalak sortzeko.

Era berean, hori ezartzeak digitalizazioa bultzatuko du, Euskadiko LHko ikastetxeen eraldaketa digitalean eta hezkuntzan heldutasunerako palanka gisa.

Bestalde, aukera ematen du LHko ikastetxeen sareari produkzio-tresna batzuk emateko, prestakuntza-ziklo guztien eskura, eduki digitala modu erraz eta eskuragarrian sortzeko.

Deialdi honetara aurkezten dugun proiektuaren egokitasuna Hezkuntza Sailburuordetzak hainbat Plan eta Fororen bidez zabaldutako estrategiarekin bat datorrelako oinarritzen da.

Ildo horretan, RIS3 Euskadi estrategiak, 2021eko Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Planean txertatuak, nahita eta esplizituki identifikatzen du sormen-industria aukera-lurralde gisa, kultura-edukien kontsumo-modu berriei aurre egiteko, kontuan hartuta haien eragina, sorrera, ekoizpena eta banaketa Euskadi digital batean.

Proiektu hori deialdi honen 3. puntuan jasotako “Digitalizazio jasangarriko plan integrala eta sistema adimendunak ezarriko dituzten proiektuak” eremuan sar daiteke. Era berean, 2020ko abenduaren 29ko digitalizazio aurreratuko planarekin bat dator.

Ildo horretan, honako hauek dira identifika ditzakegun kointzidentzia-alderdiak:

– LH 5.0 ikastetxeak

– Trantsizio teknologiko digitala

– Heldutasun digitala

– Digitalizazioa eta iraunkortasuna

Gure proiektua 4 fasetan banatzen da:

Lehenengo fasean, eskura dagoen teknologia ikertu behar da, baita eraldaketa benetako beharretara egokitzeko metodologiak, ekipamendu teknikoa, softwarea eta komunikazio-protokoloak ere.

Ikerketa-prozesu horren bidez, eta inguruneko enpresa profesionalen laguntzarekin, ekoizpen digitalean adituak sortu nahi dira, LHko zentroen sarearen beharrak elikatu ahal izateko.

Bigarren fasean, helburua ekipamendua erostea da.