CAD-CAM-CAE aplikazioen bilakaera azkarrak analisi estruktural, termiko, ... konplexuak automatizatzeko aukera eman du programa informatiko intuitiboak erabiliz. Ikastaro honetako helburua elementu finituen bidezko analisian eta post-prozesuan oinarri sendo bat eta FEMAP softwarean trebetasuna hartzea da. Hasieran ikaskuntzarako ariketa orokorrak erabiliko dira eta material konposatuzko piezen adibide praktikoekin bukatuko da.

Iraupena: 40.00 ordu
Lekua: TKNIKA
Edukiera: 15 pertsonak
FASEA/K ORDUA/K DATA ORDUTEGIA MOTA
1 5,00 21-03-2017 09:00-14:00 Presentziala
2 5,00 22-03-2017 09:00-14:00 Presentziala
3 5,00 23-03-2017 09:00-14:00 Presentziala
4 5,00 28-03-2017 09:00-14:00 Presentziala
5 5,00 29-03-2017 09:00-14:00 Presentziala
6 5,00 30-03-2017 09:00-14:00 Presentziala
7 5,00 04-04-2017 09:00-14:00 Presentziala
8 5,00 05-04-2017 09:00-14:00 Presentziala
Ordu ez Presentzialak: 0

Konpetentziak

Ikastaro honetan ondorengo gaitasun teknikoak landuko dira:
–    3D CAD modelo solidoen eta gainazalen inportazioa eta geometrien edizioa.
–    Elementu finito bidezko geometriaren eta mailatuaren prestakuntza.
–    Materialen definizioa eta propietateak: KONPOSITE motako material laminarren propietate ortotropikoak, layouta lodierak, norabideak, … adieraziz.
–    Karga eta murrizketen aplikazioa.
–    Kalkuluen definizioa: analisi estatiko lineala (SOL101), maiztasunen kalkuluak eta bibrazio moduak (SOL 103), gilbordura kalkuluak (SOL 105), analisi ez-lineala (SOL 106), …
–    Postprozesatua eta emaitzen analisia (desplazamenduak, tentsioak, …).

Edukiak

1.- AURRE-PROZESATZEA
– 3D CAD modelo solidoen eta gainazalen geometria inportazioa.
– Geometria prestatu elementu finitoen bidezko mailaturako, Habe elementuak, Shell, Solidoak, RBE2/RBE3 elementu bereziak, “midsurfaces” sortu, ….
– NX NASTRAN-eko 2-D Shell CQUAD4 elementuak ezagutu.
– Shell CQUAD4 elementuekin 2-D mailatu teknikak.
– NX NASTRAN-en 3-D elementu solidoak: 10 nodoko tetraedroak (CTETRA) eta 8-20 nodoko hexaedroak (CHEXA), abantailak eta desabantailak.
– Elementu bereziak: CONM2 masa kontzentratuta, RBE2/RBE3 elementu zurrunak, CBUSH elementuak, CELAS2 malgukiak, …
– Surface-to-Surface, GLUE FACE-to-FACE, Edge-to-Surface, EDGE-to-EDGE kontaktuak.
– Kargak eta murrizketak aplikatzea.
– Karga kasu desberdinak konbinatu (emaitzen inguratzailea lortu).
– Ebazpenaren konplexutasuna murrizteko piezen kargen eta geometrien simetriak erabiltzen ikastea.
– KONPOSITE motako material laminarren propietate ortropikoak definitu.
– KONPOSITEen LAYOUTen definizioa.
– Materialaren norabideak espezifikatu.
– Konpositeen modelatu metodo desberdinak: 3-D SOLID HEX vs. 2-D PLATE vs. LAMINATE.
– Adibidea: HONEYCOMB PLANEL.

2.- EBAZPENA
– Planteatutako problemen arabera kalkuluak definitu: Analisi estatiko lineala (SOL101), maiztasunen kalkuluak eta bibrazio
moduak (SOL 103), gilbordura kalkuluak (SOL 105), analisi ez-lineala
(SOL 106), …
– Kalkulurako erabili behar den RAM memoria definitu.
– NX Nastranen solver zuzenak eta iteratiboak ezagutu.

3.- POSTPROZESATZEA
– Emaitzak postprozesatu (desplazamenduak, tentsioak, …) deformatuaren gain koloretako mugak erabiliz, irakurketa putuak definitu emaitzak kontrastatzeko, …
– Irudiak hartu emaitzen txostenak egiteko.
– X-Yplot grafikak prestatu.
– FREBODY DIAGRAMS sortu, osagaien artean transmititutako indarrak eta erreakzioak lortzeko.
– KONPOSITEEN Postprozesatzea.

4.- KASU PRAKTIKOAK KONPOSITEEN ANALISIAN 
Atletentzako karbono zuntzezko protesia, kotxe baten karbonozko gurpil-haguna, ….

 

Metodologia

Ikastaroa 40 ordukoa da, 5 orduko 8 saiotan banatuta; eta irakaslea Blas Molero (IBERISA) izango da.
Aurkezpenak eta paperezko dokumentazioa erabiliko da, eta ikasle bakoitzak ordenagailu bat izango du beharrezkoak diren programekin ikastaroaren jarraipenarako eta ariketa praktikoak egiteko.
Ikastaroa bukatzean FEMAP erabiltzen jarraitu ahal izango da ikastetxean bertan, Tknikako zerbitzariaren bidezko lizentziak erabiliz.

 

Ebaluazioa

Transferentzi ekintzaren kalifikazioa GAI / EZ-GAI izango da.

Partehartzailea ondorengoak kontutan izanda ebaluatuko da:

  • Formakuntzaren derrigorrezko asistenzia minimoa %90 da.
  • Ikastaroan proposatutako ariketa praktikoak egitea.

 

Baldintzak

  • EAEko Lanbide Heziketako ikastetxeko irakaslea izatea.
  • Formakuntza hau ondorengo zikloetan diseinua eta/edo simulazioa irakasten duten irakasleei zuzendurik dago: Fabrikazio mekanikoa (Fabrikazio mekanikoko diseinua, Metal eraikuntza), Eraikuntza eta obra zibilak (Eraikuntza-proiektuak, Obra-zibileko proiektuak), Instalatze eta mantentze lanak (Mekatronika industriala), Egurreko zikloak (Altzarigintza diseinua).

 

Hautaketa irizpideak

Izen-emate kopurua aurrikusitako plaza kopurua baina handiagoa bada, aukeraketa bat egingo da ondoko irizpideak jarraituz:

  • Izen-emate ordena kontuan izango da.
  • Zentru bakoitzeko pertsona baten partehartzea lehenetsiko da.

OHAR GARRANTZITSUAK:

  • Aurreinskripzio epea 2017-03-16an bukatukoda.
  • 2017-03-17an aurreinskribatutako guztiek email bat jasoko dute ikastaroan onartuta edo baztertuta izan diren jakinaraziz.

Eman izena ikastaro honetan

FSE
Prestakuntza-ekintza hau Europako Gizarte Funtsak kofinantzatu dezake, Lanbide Heziketako eta Prestakuntzako irakasleak prestatzera bideratutako ekintzen esparruan.