Erasmus+ berrikuntza-proiektuei buruzko prestakuntza-ikastaroa hiru saiotan antolatzen da, eta parte-hartzaileei proposamen sendo bat arrakastaz aurkezteko beharrezko elementu guztiak ematea du helburu. Ikastaroak aukera emango die parte-hartzaileei: ● Proiektu-proposamen baten elementu formal guztiak ulertzea (programa, funtsezko ekintzak, deialdiak, finantzak, hedapena, etab.). ● Proiektuaren ideia bat garatzea eta nazioarteko balizko bazkideei modu eraginkorrean aurkezten ikastea. ● Beste irakasle batzuk ezagutzea nazioarteko sareak sortzeko jarduera batean, eta haiekin lankidetzan aritzea proposamen bat prestatzen.

Iraupena: 80.0 ordu
Lekua: Tknika/Bélgica,
Edukiera: 20 pertsonak
Hizkuntza Euskara
FASEA/K ORDUA/K DATA Ordutegia MOTA
1 8.00 15-10-2025 09:00 – 17:00 Presentziala
2 8.00 17-12-2025 09:00 – 17:00 Presentziala
3 8.00 27-01-2026 09:00 – 17:00 Presentziala (Belgika)
4 8.00 28-01-2026 09:00 – 17:00 Presentziala (Belgika)
5 8.00 29-01-2026 09:00 – 17:00 Presentziala (Belgika)
Ordu ez Presentzialak: 40.00

Konpetentziak

Erasmus+ prestakuntza-ikastaro honetan parte hartzen dutenek funtsezko gaitasun batzuk garatuko dituzte Erasmus+ programan arrakastaz parte hartzeko eta proiektu lehiakorren proposamenak prestatzeko.
Hauek dira garatuko dituzten gaitasunak:

·        Eskaera eta aurkezpen trebetasunak: Eskaera prozesuan nabigatzen ikasiko dute, ekintzak hautatzea, bazkideak bilatzea eta aurkezteko baldintzak betetzea barne, Erasmus+ finantzaketa arrakastaz eskatzeko gaitasuna hobetuz.

·        Proiektuen plangintza eta diseinua: proiektuen plangintzan trebetasunak garatuko dituzte, beharren ebaluazioa, helburuen ezarpena, jardueren plangintza eta kronogramen garapena barne. Emandako txantiloiek eta tresnek proiektu eraginkorrak diseinatzen lagunduko dute.

·        Proposamenak idaztea: Erasmus+ proiektuen proposamenak egiten ikasiko dute, proposamen arrakastatsu baten funtsezko elementuak ulertuz, eta horrek finantzaketa lortzeko aukerak hobetuko ditu.

·        Txostenak gainbegiratzea eta aurkeztea: proiektuen jarduerak gainbegiratzeko, aurrerapenen jarraipena egiteko eta txostenak egiteko baldintzak betetzeko eskumenak garatuko dira, proiektuek aurrera egiten dutela eta programaren betebeharrak betetzen  dituztela bermatuz.

·        Difusiorako trebetasunak: Parte-hartzaileek proiektuen emaitzak eta praktika onenak alde interesdunen artean eraginkortasunez zabaltzen ikasiko dute, beren proiektuen ikusgarritasuna eta inpaktua hobetuz.

·        Sareak sortzea eta lankidetza: Proiektu-bazkide eta alderdi interesatuekin sareak sortzeko estrategiak eskuratuko dira, lankidetzak ezartzeko eta bazkide egokiak aurkitzeko gaitasuna hobetuz.

·        Pentsamendu kritikoa eta problemak ebaztea. Talde-eztabaiden, kasuen azterketen eta ariketa elkarreragileen bidez, parte-hartzaileek pentsamendu kritikoko eta arazoak konpontzeko gaitasunak garatuko dituzte proiektuekin lotutako erronka konplexuei aurre egiten dietenean.

·        Komunikazio eraginkorra: Komunikazio-trebetasunak hobetuko dituzte, eta horrek aukera emango die beren eskola, proiektuen ideiak eta proposamenak modu argi eta erakargarrian aurkezteko.

·        Binakako berrikuspena eta lankidetza: Binakako berrikuspenaren formatuak berdinen arteko lankidetza eta ikaskuntza sustatuko ditu, parte-hartzaileak beren trebetasunak eta lankideenak hobetzeko iruzkin konstruktiboak eta zuzenketak ematera animatuz.

Edukiak

Lehen eduki-multzoa: nazioartekotzea LHko euskal sisteman

·       LHko euskal sistemaren ikuspegi orokorra, egitura eta helburuak.

·       LHko euskal sistema osatzen duten funtsezko printzipioak eta politikak.

·       LHko euskal sistemako eragile eta erakunde nagusien sarrera.

·       LHko zentroen, elkarteen eta gobernu-erakundeen funtzioak eta erantzukizunak LHko euskal sistemaren nazioartekotzean.

Bigarren eduki-multzoa: proiektuaren ideiak modu erakargarrian komunikatzea

·       Sarrera labur eta erakargarria sortzeko jarraibideak.

·       Ikaskideen arteko iruzkinak eta zuzenketak, aurkezpenaren trebetasunak eta edukia hobetzeko.

·       Proiektuaren ideiak aurkezteko komunikazio-teknika eraginkorrei buruzko prestakuntza.

Hirugarren eduki-multzoa: Erasmus ulertzea

●     Erasmus+en garrantzia eta inpaktua.

●     Erasmus+ programaren historia laburra eta testuingurua.

●     Erasmus+ programaren funtsezko ezaugarriak.

●     Erasmus+en ekintzak eta lehentasunak.

Laugarren eduki-multzoa: Eskaera-prozedurak

●     Eskabide-faseen banakapena.

●     Ekintzak hautatzea eta bazkideak bilatzea.

●     Aurkezteko epeak eta betekizunak.

●     Eskaera bat aurkezteko aholku praktikoak.

●     Erakunde eta pertsona parte-hartzaileentzako onargarritasun-irizpideak.

●    Erasmus+ agentzia nazionalen edo Europako Batzordearen ebaluazio- eta hautaketa-prozesua.

●     Erakunde eta gizabanako parte-hartzaileentzako onargarritasun-irizpideak.

●     Erasmus+ agentzia nazionalen edo Europako Batzordearen ebaluazio- eta hautaketa-prozesua.

Bosgarren eduki-multzoa: Aurrekontua eta finantza-kudeaketa

●     Proiekturako aurrekontu errealista sortzea.

●     Funtsak esleitzea eta proiektuaren finantzak kudeatzea.

●     Erasmus+en finantza-arauak eta informazio-eskakizunak ulertzea.

●     Aurrekontu-plangintzako ariketa praktikoak.

Seigarren eduki-multzoa: Proposamenak idaztea

●     Erasmus+ proiektu erakargarri proposamenak egitea.

●     Proposamen arrakastatsu baten elementuak.

Zazpigarren eduki-multzoa: Jarraipena eta txostenak

●     Txostenak aurkezteko baldintzak, behin-behineko eta azken txostenak barne.

●     Aurrerapenak gainbegiratzeko estrategia eraginkorrak.

Zortzi eduki-multzo: kasu arrakastatsuak eta jardunbide egokiak

●     Informazio-betekizunak, behin-behineko eta amaierako txostenak barne.

●     Aurrerapenak gainbegiratzeko estrategia eraginkorrak.

Bederatzigarren eduki-multzoa: sareko lana eta lankidetza

●     Proiektuen ideiak eta lankidetza-aukerak partekatzea.

●     Proiektu-bazkideak aurkitzeko baliabideak identifikatzea.

Metodologia

Askotarikoa, honako hauek barne:

●     Hitzaldiak eta aurkezpenak

●     Talde-eztabaidak

●     Tailer interaktiboak

●     Rol jokoak

●     Ariketa praktikoak

●     Binakako berrikuspena

●     Kasuen azterketa

●     Galderak eta erantzunak

Ebaluazioa

Prestakuntza-ordu guztien % 100 betetzea.

Prestakuntza-lan GUZTIAK garaiz ematea.

Baldintzak

Euskal Autonomia Erkidegoko Lanbide Heziketako ikastetxe batean irakasle izatea.
Ingeles maila altua izatea.
Ikastetxeko zuzendariaren onarpena izatea.

OHARRA: Belgikan egingo den prestakuntza presentzialean, izena eman eta parte hartzen ari diren pertsonek bakarrik parte har dezakete.

Hautaketa irizpideak

Hurrengo hurrenkeran izango dute lehentasuna pertsona hauek:

·       Aurreko deialdian parte hartu eta proiektu bat aurkeztu dutenek.

·       Ikastetxe bakoitzeko 2 pertsona: bata profil teknikoarekin eta bestea burutuko den proiektuaren kudeatzaile gisa.

·       Ikastetxeko nazioarteko koordinatzailearen ardura esleituta dutenek.


Eman izena ikastaro honetan

FSE
Prestakuntza-ekintza hau Europako Gizarte Funtsak kofinantzatu dezake, Lanbide Heziketako eta Prestakuntzako irakasleak prestatzera bideratutako ekintzen esparruan.