Erasmus+ berrikuntza-proiektuei buruzko prestakuntza-ikastaroa hiru saiotan antolatzen da, eta parte-hartzaileei proposamen sendo bat arrakastaz aurkezteko beharrezko elementu guztiak ematea du helburu. Ikastaroak aukera emango die parte-hartzaileei: ● Proiektu-proposamen baten elementu formal guztiak ulertzea (programa, funtsezko ekintzak, deialdiak, finantzak, hedapena, etab.). ● Proiektuaren ideia bat garatzea eta nazioarteko balizko bazkideei modu eraginkorrean aurkezten ikastea. ● Beste irakasle batzuk ezagutzea nazioarteko sareak sortzeko jarduera batean, eta haiekin lankidetzan aritzea proposamen bat prestatzen.
| FASEA/K | ORDUA/K | DATA | Ordutegia | MOTA |
|---|---|---|---|---|
| 1 | 8.00 | 15-10-2025 | 09:00 – 17:00 | Presentziala |
| 2 | 8.00 | 17-12-2025 | 09:00 – 17:00 | Presentziala |
| 3 | 8.00 | 27-01-2026 | 09:00 – 17:00 | Presentziala (Belgika) |
| 4 | 8.00 | 28-01-2026 | 09:00 – 17:00 | Presentziala (Belgika) |
| 5 | 8.00 | 29-01-2026 | 09:00 – 17:00 | Presentziala (Belgika) |
| Ordu ez Presentzialak: 40.00 |
Konpetentziak
Erasmus+ prestakuntza-ikastaro honetan parte hartzen dutenek funtsezko gaitasun batzuk garatuko dituzte Erasmus+ programan arrakastaz parte hartzeko eta proiektu lehiakorren proposamenak prestatzeko.
Hauek dira garatuko dituzten gaitasunak:
· Eskaera eta aurkezpen trebetasunak: Eskaera prozesuan nabigatzen ikasiko dute, ekintzak hautatzea, bazkideak bilatzea eta aurkezteko baldintzak betetzea barne, Erasmus+ finantzaketa arrakastaz eskatzeko gaitasuna hobetuz.
· Proiektuen plangintza eta diseinua: proiektuen plangintzan trebetasunak garatuko dituzte, beharren ebaluazioa, helburuen ezarpena, jardueren plangintza eta kronogramen garapena barne. Emandako txantiloiek eta tresnek proiektu eraginkorrak diseinatzen lagunduko dute.
· Proposamenak idaztea: Erasmus+ proiektuen proposamenak egiten ikasiko dute, proposamen arrakastatsu baten funtsezko elementuak ulertuz, eta horrek finantzaketa lortzeko aukerak hobetuko ditu.
· Txostenak gainbegiratzea eta aurkeztea: proiektuen jarduerak gainbegiratzeko, aurrerapenen jarraipena egiteko eta txostenak egiteko baldintzak betetzeko eskumenak garatuko dira, proiektuek aurrera egiten dutela eta programaren betebeharrak betetzen dituztela bermatuz.
· Difusiorako trebetasunak: Parte-hartzaileek proiektuen emaitzak eta praktika onenak alde interesdunen artean eraginkortasunez zabaltzen ikasiko dute, beren proiektuen ikusgarritasuna eta inpaktua hobetuz.
· Sareak sortzea eta lankidetza: Proiektu-bazkide eta alderdi interesatuekin sareak sortzeko estrategiak eskuratuko dira, lankidetzak ezartzeko eta bazkide egokiak aurkitzeko gaitasuna hobetuz.
· Pentsamendu kritikoa eta problemak ebaztea. Talde-eztabaiden, kasuen azterketen eta ariketa elkarreragileen bidez, parte-hartzaileek pentsamendu kritikoko eta arazoak konpontzeko gaitasunak garatuko dituzte proiektuekin lotutako erronka konplexuei aurre egiten dietenean.
· Komunikazio eraginkorra: Komunikazio-trebetasunak hobetuko dituzte, eta horrek aukera emango die beren eskola, proiektuen ideiak eta proposamenak modu argi eta erakargarrian aurkezteko.
· Binakako berrikuspena eta lankidetza: Binakako berrikuspenaren formatuak berdinen arteko lankidetza eta ikaskuntza sustatuko ditu, parte-hartzaileak beren trebetasunak eta lankideenak hobetzeko iruzkin konstruktiboak eta zuzenketak ematera animatuz.
Edukiak
Lehen eduki-multzoa: nazioartekotzea LHko euskal sisteman
· LHko euskal sistemaren ikuspegi orokorra, egitura eta helburuak.
· LHko euskal sistema osatzen duten funtsezko printzipioak eta politikak.
· LHko euskal sistemako eragile eta erakunde nagusien sarrera.
· LHko zentroen, elkarteen eta gobernu-erakundeen funtzioak eta erantzukizunak LHko euskal sistemaren nazioartekotzean.
Bigarren eduki-multzoa: proiektuaren ideiak modu erakargarrian komunikatzea
· Sarrera labur eta erakargarria sortzeko jarraibideak.
· Ikaskideen arteko iruzkinak eta zuzenketak, aurkezpenaren trebetasunak eta edukia hobetzeko.
· Proiektuaren ideiak aurkezteko komunikazio-teknika eraginkorrei buruzko prestakuntza.
Hirugarren eduki-multzoa: Erasmus ulertzea
● Erasmus+en garrantzia eta inpaktua.
● Erasmus+ programaren historia laburra eta testuingurua.
● Erasmus+ programaren funtsezko ezaugarriak.
● Erasmus+en ekintzak eta lehentasunak.
Laugarren eduki-multzoa: Eskaera-prozedurak
● Eskabide-faseen banakapena.
● Ekintzak hautatzea eta bazkideak bilatzea.
● Aurkezteko epeak eta betekizunak.
● Eskaera bat aurkezteko aholku praktikoak.
● Erakunde eta pertsona parte-hartzaileentzako onargarritasun-irizpideak.
● Erasmus+ agentzia nazionalen edo Europako Batzordearen ebaluazio- eta hautaketa-prozesua.
● Erakunde eta gizabanako parte-hartzaileentzako onargarritasun-irizpideak.
● Erasmus+ agentzia nazionalen edo Europako Batzordearen ebaluazio- eta hautaketa-prozesua.
Bosgarren eduki-multzoa: Aurrekontua eta finantza-kudeaketa
● Proiekturako aurrekontu errealista sortzea.
● Funtsak esleitzea eta proiektuaren finantzak kudeatzea.
● Erasmus+en finantza-arauak eta informazio-eskakizunak ulertzea.
● Aurrekontu-plangintzako ariketa praktikoak.
Seigarren eduki-multzoa: Proposamenak idaztea
● Erasmus+ proiektu erakargarri proposamenak egitea.
● Proposamen arrakastatsu baten elementuak.
Zazpigarren eduki-multzoa: Jarraipena eta txostenak
● Txostenak aurkezteko baldintzak, behin-behineko eta azken txostenak barne.
● Aurrerapenak gainbegiratzeko estrategia eraginkorrak.
Zortzi eduki-multzo: kasu arrakastatsuak eta jardunbide egokiak
● Informazio-betekizunak, behin-behineko eta amaierako txostenak barne.
● Aurrerapenak gainbegiratzeko estrategia eraginkorrak.
Bederatzigarren eduki-multzoa: sareko lana eta lankidetza
● Proiektuen ideiak eta lankidetza-aukerak partekatzea.
● Proiektu-bazkideak aurkitzeko baliabideak identifikatzea.
Metodologia
Askotarikoa, honako hauek barne:
● Hitzaldiak eta aurkezpenak
● Talde-eztabaidak
● Tailer interaktiboak
● Rol jokoak
● Ariketa praktikoak
● Binakako berrikuspena
● Kasuen azterketa
● Galderak eta erantzunak
Ebaluazioa
Prestakuntza-ordu guztien % 100 betetzea.
Prestakuntza-lan GUZTIAK garaiz ematea.
Baldintzak
Euskal Autonomia Erkidegoko Lanbide Heziketako ikastetxe batean irakasle izatea.
Ingeles maila altua izatea.
Ikastetxeko zuzendariaren onarpena izatea.
OHARRA: Belgikan egingo den prestakuntza presentzialean, izena eman eta parte hartzen ari diren pertsonek bakarrik parte har dezakete.
Hautaketa irizpideak
Hurrengo hurrenkeran izango dute lehentasuna pertsona hauek:
· Aurreko deialdian parte hartu eta proiektu bat aurkeztu dutenek.
· Ikastetxe bakoitzeko 2 pertsona: bata profil teknikoarekin eta bestea burutuko den proiektuaren kudeatzaile gisa.
· Ikastetxeko nazioarteko koordinatzailearen ardura esleituta dutenek.
Izen-emate datak eta informazioa
Izena emateko azken eguna: 2025eko urriaren 9a.
Ebazpena: 2025eko urriaren 10ean, e-mailez jakinaraziko zaio izena eman duen pertsonari prestakuntzan onartua izan den ala ez. Onartutako pertsonak matrikulak kudeatzeko sistemaren bidez matrikulatuko dira zuzenean, emandako datuetatik abiatuta.
Eman izena ikastaro honetan